Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Οδυσσέας Ελύτης, Τό Ἄξιον Ἐστί

Οδυσσέας Ελύτης
Τό ξιον στί (1959)

Άσμα Δ΄

ΕΝΑ τό χελιδόνι * κι  νοιξη κριβή
Γιά νά γυρίσει  λιος * θέλει δουλειά πολλή
Θέλει νεκροί χιλιάδες * νά ‘ναι στους Τροχούς
Θέλει κι ο ζωντανοί * νά δίνουν τό αμα τους.

Θέ μου Πρωτομάστορα * μ’ χτισες μέσα στά βουνά
Θέ μου Πρωτομάστορα * μ’ κλεισες μές στή θάλασσα!

Πάρθηκεν πό Μάγους * τό σώμα το Μαγιο
Τό ‘χουνε θάψει σ’ να * μνμα το πέλαγου
Σ’ να βαθύ πηγάδι * τό ‘χουνε κλειστό
Μύρισε τό σκοτά * δι κι λη  βυσσο.

Θέ μου Πρωτομάστορα * μέσα στίς πασχαλιές καί Σύ
Θέ μου Πρωτομάστορα * μύρισες τήν νάσταση!

Σάλεψε σάν τό σπέρμα * σέ μήτρα σκοτεινή
Τό φοβερό τς μνήμης * ντομο μές στή γ
Κί πως δαγκώνει ράχνη * δάγκωσε τό φς
λαμψαν ο γιαλοί * κι λο τό πέλαγος.

Θέ μου Πρωτομάστορα * μ’ ζωσες τίς κρογιαλιές
Θέ μου Πρωτομάστορα * στά βουνά μέ θεμέλιωσες!


Επίκαιρο πάντα. Χρόνια μας πολλά!

Δεν υπάρχουν σχόλια: